Lekarze, którzy otrzymują negatywne oceny od pacjentów w Internecie, nie mają takich samych wyników w restrykcyjnych badaniach satysfakcji pacjenta – stwierdzili naukowcy ze słynnej Mayo Clinic. By do tego dojść, naukowcy przeanalizowali internetowe opinie 2148 lekarzy zatrudnionych w kampusie Mayo Clinic
Rochester. Negatywne opinie miało 113 z nich. Zestawiono to z wynikami formularzy, jakie wypełniają pacjenci nt. swoich odczuć i doświadczeń w szpitalu. Okazało się, że zarówno lekarze bez negatywnych opinii w sieci, jak i ci z nimi, mieli podobne oceny od pacjentów w ankietach. Z jedną różnicą – pacjenci wypisujący w necie negatywne opinie nt. swoich lekarzy, w formularzach skarżyli się na: kontakt z personelem, pielęgniarkami, dostępnością do specjalisty, długością czasu czekania czy parkowaniem lub fakturowaniem usług. Innymi słowy – w Internecie lekarze zbierali baty głównie za problemy zaistniałe nie z ich winy, ale z nimi łączone.